Karel Demeester
Wie is Karel Demeester?
Bogend op meer dan vijftien jaar internationale ervaring bij toonaangevende verkoop- en marketingbedrijven heeft Karel een unieke expertise opgebouwd in het beïnvloeden van omnichannel koopgedrag. Hij leidde onder meer met succes de agenda voor de digitale sales & marketingtransformatie bij Coca-Cola European Partners en ontwikkelde er samen met toonaangevende retailers tal van schaalbare innovaties.
Als gerespecteerd adviseur en co-founder van Callebaut Collective, begeleidt Karel fabrikanten en retailers uit diverse B2B- en B2C-sectoren op hun digitale sales- en marketingreis richting een doeltreffende go-to-market-strategie ‘from passion to purchase’.
Karel is een gepassioneerde game changer die ervan houdt als keynotespeaker (op congressen & in-company) en gastdocent (o.a. voor Vlerick Business School, UGent en Artevelde Hogeschool) met een wervend verhaal zijn publiek mee te nemen in zijn verhaal over customer centricity, digitale transformatie en innovatieve sales- en marketingtechnieken.
Zijn uitgesproken visie hoe als bedrijfsleider of marketeer om te gaan met hedendaagse chaos resulteert in het boek ‘ACT HUMAN, waarom succesvolle bedrijven investeren in langdurige relaties’ (Lannoo Campus, 2021), dat hij samen met Jan Callebaut en Prof. dr. Sarah Steenhaut schreef.