Overslaan en naar de inhoud gaan
Home
  • en
  • fr
  • nl
  • Nieuws
  • Folder
  • Podcasts
  • Thema's
  • Hoe werken wij
  • Over ons
  • Contact
Mobile menu expand icon Menu Sluiten
  • Sprekers
  • Moderators
  • Livestreams
  • Formules
    • Teambuilding
    • Rethinking
    • Wellbeingtraject
    • Service van A tot Z
  • Vraag je offerte aan
  • Nieuws
  • Folder
  • Podcasts
  • Thema's
  • Hoe werken wij
  • Over ons
  • Contact

Karel Demeester

Spreker
Nederlands
Engels
Karel Demeester

Kruimelpad

  1. Home
  2. Onze sprekers
  3. Karel Demeester
  • Management
  • Technologie & innovatie
  • Marketing & communicatie
  • Economie
  • De wereld vandaag
  • Leiderschap & topmanagers
  • Ondernemen
  • Strategie
  • Innovatie & trends
  • ICT & technologie
Karel Demeester

Wie is Karel Demeester?

Bogend op meer dan vijftien jaar internationale ervaring bij toonaangevende verkoop- en marketingbedrijven heeft Karel een unieke expertise opgebouwd in het beïnvloeden van omnichannel koopgedrag. Hij leidde onder meer met succes de agenda voor de digitale sales & marketingtransformatie bij Coca-Cola European Partners en ontwikkelde er samen met toonaangevende retailers tal van schaalbare innovaties.

Als gerespecteerd adviseur en co-founder van Callebaut Collective, begeleidt Karel fabrikanten en retailers uit diverse B2B- en B2C-sectoren op hun digitale sales- en marketingreis richting een doeltreffende go-to-market-strategie ‘from passion to purchase’. 

Karel is een gepassioneerde game changer die ervan houdt als keynotespeaker (op congressen & in-company) en gastdocent (o.a. voor Vlerick Business School, UGent en Artevelde Hogeschool) met een wervend verhaal zijn publiek mee te nemen in zijn verhaal over customer centricity, digitale transformatie en innovatieve sales- en marketingtechnieken.

Zijn uitgesproken visie hoe als bedrijfsleider of marketeer om te gaan met hedendaagse chaos resulteert in het boek ‘ACT HUMAN, waarom succesvolle bedrijven investeren in langdurige relaties’ (Lannoo Campus, 2021), dat hij samen met Jan Callebaut en Prof. dr. Sarah Steenhaut schreef. 
 

  • ‘Human encounters of the hybrid kind’: Hoe inzetten op menselijke relaties een leidraad biedt in de post-covid retail wereld

    Marketing & communicatie
    Economie
    Technologie & innovatie

    De Covid-19-pandemie bracht voor de retailwereld nieuwe uitdagingen met zich mee. Voor retailorganisaties vereist het de nodige openheid en veerkracht om zichzelf opnieuw uit te vinden en zo een antwoord te bieden op de complexiteit waarmee we vandaag versterkt mee worden geconfronteerd. Om relevant te blijven in het post-coronatijdperk zullen merken en retailers meer dan ooit moeten inzetten op menselijke relaties. 
    Dat vergt ook een nieuwe kijk op de connectie tussen de fysieke winkel en de verkoop online.

    In zijn keynote ‘Human encounters of the Hybrid kind’ – inderdaad, een knipoog naar de filmpklassier “Close Encounters of the Third Kind” (Steven Spielberg, 1977) - zet Karel uiteen hoe de focus op menselijke relaties een leidraad kan bieden in de post-covidretailwereld. Karel volgt daarbij de grote thema’s van zijn nieuwe boek ‘ACT HUMAN’, dat hij samen schreef met co-auteurs Jan Callebaut en Prof. dr. Sarah Steenhaut.  
     

  • Embrace the chaos, act human!

    Marketing & communicatie
    Economie
    Management
    Technologie & innovatie

    We leven en werken in een VUCA-context (volatile, uncertain, complex, ambiguous). Onze vertrouwde businessmodellen worden overhoopgehaald door bedrijven zoals GAFA (Google, Apple, Facebook, Amazon) en NATU (Netflix, Airbnb, Tesla, Uber). Daar komt bij dat de klanten mondiger geworden zijn en verwachten dat we hen helpen om tijd te winnen, zodat hun leven aangenamer en gemakkelijker wordt. Daarbij kunnen we gebruikmaken van een ontelbaar aantal directe en indirecte kanalen, tools en technieken… Geen wonder dat we als manager soms het bos door de bomen niet meer zien!

    Aan de hand van een eenvoudig model licht Karel in deze keynote toe hoe langdurige menselijke relaties uitbouwen je organisatie wapent voor de toekomst en waarom een groeiend complexe omgeving niet wil zeggen dat we de zaken gecompliceerd moeten maken. Karel volgt daarbij het denkmodel uit zijn nieuwe boek ‘ACT HUMAN’, dat hij samen schreef met co-auteurs Jan Callebaut en Prof. dr. Sarah Steenhaut.

    Laat je inspireren en leer met deze keynote de chaos te omarmen en om te vormen tot nieuwe kansen voor je bedrijf, je klanten en onze planeet. 
     

  • Expedition omnichannel/expedition digital: optioneel tailored aan jouw organisatie met voorafgaande digitale maturiteit screening

    Marketing & communicatie
    Economie
    Management
    Technologie & innovatie

    Veel merken en retailers worstelen met digitale verandering. “Pak het aan zoals je een bergexpeditie zou voorbereiden”, is de insteek van ervaren gids Karel Demeester, die gedurende jaren de digitalisering bij Coca-Cola aanstuurde. In deze inspirerende en tegelijk praktijkgerichte keynote illustreert hij hoe je zo’n digitaliseringstraject in goede banen leidt. 

    Enkele inzichten die aan bod komen, toegelicht aan de hand van concrete voorbeelden:

    1. “Digitaal is een middel, geen doel op zich”
    Eerst zal je moeten beslissen welke berg je gaat beklimmen, in overeenstemming met je ambitie, je ervaring en je capaciteiten. In de plaats van je direct te richten op een app of een webshop is het belangrijk eerst even na te denken over je bestemming. En selecteer dan de uitrusting die je nodig hebt. 

    2. “Think big, start small… with the basics first!”
    Je gaat uiteraard niet meteen de Mount Everest beklimmen. Het verdient aanbeveling om klein te beginnen, met een wendbaar team. Ervaring doe je op door klein te beginnen en voortdurend te testen en daaruit te leren. Succes hangt af van kleine details. Alleen al de juiste online packshots, bijvoorbeeld, kunnen een enorm verschil maken in de verkoop.”

    3. “Digitaal heeft een brugfunctie”
    In de eerste plaats legt digitalisering een brug tussen de verschillende touchpoints in de klantenreis, van engagement naar transactie. Zoals bergbeklimmers goed moeten samenwerken om moeilijke passages te overbruggen, zo bouwt digitalisering ook voortdurend bruggen tussen de verschillende teams en stakeholders binnen en buiten de organisatie. Denk aan een brug tussen marketing en sales, maar ook tussen leveranciers, retailers en eindconsumenten. Het gaat om co-creëren en innoveren.
     
    4. “Bereid je voor op de volgende berg”
    Heb je de top bereikt? Na je eerste succesvolle beklimming kan je de voorbereidingen beginnen voor een hogere berg. “Je kan nu stap voor stap je digitale projecten opschalen naar meer kanalen en categorieën. Het digitale team mag daarbij niet in een aparte silo blijven zitten, maar moet de gids worden die de hele organisatie meetrekt. 

    Deze keynote kan gebracht worden in een algemeen wervend verhaal of aangepast aan de digitale maturiteit van jouw organisatie (op basis van een voorafgaande screening) 
     

Karel Demeester
Karel Demeester
https://vimeo.com/507955022
Karel Demeester
Karel Demeester
Karel Demeester
Karel Demeester
Karel Demeester
Karel Demeester

Interesse in deze spreker of moderator

Laat het ons weten en dan bezorgen we jou meer details.

Vraag een offerte aan

Blijf op de hoogte!

Blijf op de hoogte van de nieuwste trends en keynotes. Ontvang tips rond de organisatie van je event en zoveel meer.
Lees meer over onze privacy policy

Over Read My Lips

Zoek je een interessante spreker of vlotte moderator als meerwaarde op je event? Wij luisteren naar je wensen, houden rekening met je budget en bieden je graag extra inspiratie aan. Wij opteren voor een transparante en eerlijke communicatie en regelen alles van A tot Z met de spreker of moderator die je kiest.

Navigatie

  • Homepagina
  • Sprekers
  • Moderatoren
  • Thema’s
  • Vraag je offerte aan
  • Hoe werken wij
  • Nieuws
  • Over ons
  • Contact
  • Cookie declaratie

Contactgegevens

Read My Lips
Mechelsesteenweg 271-11
2018 Antwerpen
België
03 432 98 90
contact@readmylips.be
Drupal website by Dropsolid