Ignace Van Doorselaere

Ignace Van Doorselaere groeide op als zoon van een zelfstandige, een achtergrond die zijn visie op cultuur, klantgerichtheid en de kracht van eenvoud blijvend vormde. Na het behalen van een MBA in de VS begon hij zijn carrière bij The Boston Consulting Group, maar maakte al snel de overstap naar de klantzijde bij AB-Inbev (toen nog Interbrew). Daar leidde hij zes jaar lang M&A-projecten, werd vervolgens drie jaar algemeen directeur van AB-Inbev Nederland en trad daarna toe tot het directiecomité van de groep als verantwoordelijk voor West-Europa.
Vervolgens was hij twaalf jaar CEO bij Van de Velde en zeven jaar CEO bij Neuhaus. Ook stond hij kort aan het roer van The Cookware Company als CEO. Ignace is auteur van verschillende boeken en beschikt over ruime ervaring als lid van diverse Raden van Bestuur.
Naast zijn bedrijfsleven zet hij zich maatschappelijk in als oprichter van 'One Child, One Dream', een initiatief dat vzw’s rond kinderarmoede ondersteunt via gratis advies en coaching. Ook ontwikkelde hij 4F (Flexible Focus, Fair Fight) – een managementvisie geïnspireerd op metaforen uit de vechtsport, die staat voor wendbaarheid en respect, ver weg van agressie of arrogantie.
Met zijn scherpe inzichten, no-nonsense stijl en rijke praktijkervaring weet Ignace telkens weer te inspireren en uit te dagen, zowel in de boardroom als op het podium.