Een hele prestatie bij Hyundai
Openheid, de veerkracht om zichzelf opnieuw uit te vinden en vooral inzetten op menselijke relaties, zijn vandaag onontbeerlijk voor elke succesvolle ondernemer. De retailwereld onderging de voorbije jaren immers een grondige verandering.
Europese shoppers kopen beduidend meer online. Dat geldt voor alle leeftijdsgroepen en in elke productcategorie. Klanten bepalen helemaal zelf via welk kanaal ze contact met de verkoper leggen. Ze kopen bijvoorbeeld online en retourneren daarna in de winkel. Of ze starten hun journey in de winkel, om de aankoop vervolgens online af te maken. Vandaar het belang om als retailer te weten hoe je optimaal kan inspelen op dit omnichannel koopgedrag.
De expert
Met meer dan vijftien jaar internationale ervaring bij toonaangevende verkoop- en marketingbedrijven bouwde Karel Demeester een unieke expertise op in het beïnvloeden van omnichannel koopgedrag. Als gerespecteerd adviseur en co-founder van Callebaut Collective begeleidt Karel fabrikanten en retailers uit diverse B2B- en B2C-sectoren op hun digitale sales- en marketingreis richting een doeltreffende go-to-market-strategie from passion to purchase.
De gepassioneerde spreker houdt zijn publiek als gastdocent of als keynotespreker van begin tot eind geboeid over customer centricity, digitale transformatie en innovatieve sales- en marketingtechnieken. Samen met co-auteurs Jan Callebaut en Prof. dr. Sarah Steenhaut schreef hij het boek ACT HUMAN. Hierop baseert hij de keynote, Human encounters of the Hybrid kind, een knipoog naar de filmklassieker Close Encounters of the Third Kind van Steven Spielberg. Daarin zet hij uiteen hoe de focus op menselijke relaties een leidraad kan bieden in de huidige retailwereld.
De klant
Marketingmanager Isabelle Michiels bij Hyundai kwam in haar zoektocht naar een boeiende spreker uit bij dit talent van Read My Lips. Hyundai wil innovatieve technologie toegankelijk en betaalbaar maken voor een zo ruim mogelijk publiek. Daarvoor ontwikkelde men een aantal marketingtools voor hun autodealers. Voor de introductie ervan zocht Isabelle een spreker die op amper twee weken een op maat gemaakte keynote kon uitwerken. De tevreden klant liet het volgende weten: 'Alles is zeer goed verlopen, dank je wel. We waren zeer tevreden over de aanpak en de input van Karel.'
Karel slaagde erin om op zeer korte tijd onze doelstellingen mee te verwerken in de keynote. Dat is een hele prestatie.
- Isabelle Michiels, Marketingmanager bij Hyundai
Samen met een Franstalige collega maakte Karel zich wegwijs in de tools van Hyundai. Aan de hand van specifieke cases ontstond een motiverende keynote die de dealers inspireerde om het nieuwe te omarmen. De vergelijking van voor en na gebruik van de tools toonde alles zeer aanschouwelijk.
Een van de keynotes van Karel draagt de titel Embrace the chaos, act human! Met zijn welslagen voor Hyundai bewees onze spreker alvast dat hij zelf leeft volgens zijn uitspraken.
Laat je ook inspireren en omarm deze en andere sprekers en moderatoren van Read My Lips. Wie weet creëer je zo nieuwe kansen voor jezelf, je medewerkers, je bedrijf en je klanten. Bekijk hier het volledige aanbod.