Klik mee bij Delhaize

Klik mee bij Delhaize

Ter gelegenheid van de vijftiende verjaardag van Think Pink en de borstkankermaand oktober spreekt klinisch seksuoloog en relatietherapeut Chloé De Bie voor sprekersbureau Read My Lips met de sponsors. Vijf weken lang kan je het resultaat hiervan beluisteren in vijf boeiende en ontroerende podcasts.

Charlotte Van der Perre

Ook Read My Lips vindt het belangrijk om bij te dragen aan goede doelen. Aangezien borstkanker nog steeds jaarlijks een op de acht vrouwen in België treft, blijft dit een hot topic. Sensibilisering helpt om er in een vroeg stadium bij te zijn. Dat maakt de behandeling vaak minder ingrijpend en vergroot de genezingskans. Vanuit deze visie groeide in de aanloop naar de borstkankermaand oktober met deze podcasts een mooie samenwerking met de nationale borstkankerorganisatie Think Pink. Om de taboes rond borstkanker nog meer uit de weg te helpen, doneert Read My Lips aan alle geboekte sprekers in de maand oktober lintjes om op te spelden tijdens keynotes en presentaties.

Eén op de acht vrouwen, daar zitten heel wat collega's en klanten van Delhaize bij zegt Charlotte Van der Perre, de spreekbuis van Delhaize. Al sinds 2011 is Delhaize trotse partner van Think Pink. In die periode werd door die samenwerking heel wat in beweging gezet, zowel intern als extern.

Dertigjarige spreekbuis

De supermarktketen zet enorm in op gezonde voeding door bijvoorbeeld te werken met een nutri-score. Niet alleen wordt gezonde voeding daardoor goedkoper, het inspireert mensen ook om actief gezonde alternatieven te zoeken. De inzet van Delhaize stopt hier niet. Een gebalanceerde levensstijl heeft te maken met zorg dragen voor jezelf, fysiek en mentaal, en met zorg dragen voor onze planeet. Om die filosofie dichter naar de mensen te brengen, om hun maatschappelijke verantwoordelijkheid gewoon na te komen, creëerde Delhaize de functie van Charlotte: content expert Better Living en sponsoring, naast Better Planet en Better Eating. Nauwelijks dertig jaar oud, wil Charlotte graag de spreekbuis van de supermarktketen zijn. Ook jonge mensen ontsnappen niet aan borstkanker.

De baseline van Delhaize is: mee met 't leven. Maar ook als het leven misschien iets minder goed is, moeten wij daar staan.
- Charlotte Van der Perre, Better Living Delhaize

Als de allereerste supermarkt ooit in Europa is de keten al meer dan 150 jaar een gevestigde waarde met een flinke lokale verankering. Mensen verwachten meer. Daarom stapte men volledig af van klassieke sponsoring. Omdat zowat iedereen rechtstreeks of onrechtstreeks met de ziekte te maken krijgt, willen mensen hun steentje bijdragen. Dat kan gemakkelijk via het SuperPlus programma waarin je punten verzamelt tijdens het inkopen. Die punten kunnen ingeruild worden voor kortingen. Sinds oktober vorig jaar kan je ze ook aan Think Pink schenken.

Roze chocolade

Charlotte: We willen eigenlijk echt een verhaal creëren. Door het juiste verhaal te vertellen en de juiste boodschap te brengen, proberen we zoveel mogelijk mensen te bereiken. Ook in onze winkels moet dat verhaal kloppen zodat de klant zich engageert om mee achter het goede doel te staan. Een organisatie als Think Pink, die al jarenlang goed werk levert en bekendheid geniet, past echt bij ons. In een jaar tijd leverde het SuperPlus programma al bijna veertigduizend euro op. Via de app gebeurt de schenking snel en efficiënt. Met een simpele klik sponsor je een goed doel. Daarnaast werken wij samen met chocolatier Meurisse. Wat is er nu lekkerder dan chocolade? Twee unieke smaken van de biologische chocolade zijn in beperkte oplage te koop ter gelegenheid van pink oktober. Per verkochte reep gaat er een euro naar Think-Pink.

En uiteraard kan je de hele maand oktober ook je Think Pink lintje aankopen bij Delhaize. Draag het trots bij het beluisteren van de Think Pink-podcasts van Read My Lips. Zo bevorderen we samen de zichtbaarheid en sensibilisering rond het thema borstkanker. Deze podcast kan je beluisteren via onze podcastpagina.