Klaar voor 2025

admin
Klaar voor 2025

Zonder twijfel wachten er ons in 2025 weer heel wat veranderingen. Bovenaan de lijst staan de opkomst van nieuwe technologieën en de invloed van Generatie Z die anders naar het leven kijkt. Zullen technologische vooruitgang, maatschappelijke trends en menselijke behoeften elkaar kruisen? Hoe bereiden we ons voor op de snelle veranderingen?

Klaar voor 2025

Onder het virtuele dak van Read My Lips huizen heel wat experts die de weg kunnen wijzen. Drie vooruitstrevende denkers – Bert Van Thilborgh, Ender Scholtens en Dado Van Peteghem – delen hun kijk op deze evolutie. Elk op zijn manier helpen ze bedrijven en organisaties om klaar te zijn voor een wereld waarin verandering de enige constante is.

Trends die de toekomst sturen

De maatschappij is in constante beweging, maar het tempo van verandering neemt exponentieel toe. Volgens trendexpert Bert Van Thilborgh betekent dit dat we niet alleen moeten kijken naar wat mogelijk is, maar vooral naar wat betekenisvol is. Bert is oprichter van Futureproved Trendwatchers, een bureau dat zich specialiseert in het analyseren en implementeren van trends. Zijn expertise gaat verder dan oppervlakkige voorspellingen: hij kijkt naar de behoefte aan verbinding in een wereld die steeds digitaler en fragmentarischer wordt. Harmonie - tussen mens en technologie, maar ook tussen verschillende sociale groepen - zal in de toekomst de sleutel zijn. Bedrijven en individuen moeten een balans vinden tussen innovatie en ethiek.

In zijn keynotes heeft hij het over de toekomst van verschillende sectoren, van de  informatietechnologie, tot de gezondheidszorg en het onderwijs. Je kan hem ook boeken voor een op maat gemaakte toekomstvisie voor jouw sector.

Generatie Z, de motor van verandering

Generatie Z, geboren tussen 1997 en 2012, is de eerste groep die volledig opgroeide in een digitale wereld. Als expert in GenZ en digitale strategieën, weet Ender Scholtens precies hoe je deze generatie bereikt. De jongeren van nu verwachten een directe en persoonlijke benadering. Bedrijven moeten communiceren via de kanalen die Gen Z gebruikt, zoals TikTok en Discord. Traditionele reclameboodschappen werken niet langer. Deze generatie verlangt bovendien meer dan een goed product; ze willen authentieke merken die maatschappelijke impact maken. Dit betekent inspelen op thema’s die hen raken, zoals klimaatverandering, inclusiviteit en mentale gezondheid. Niet alleen vraagt dit om andere marketingstrategieën, maar ook om een volledig herdenken van bedrijfswaarden en -missie.

Met zijn scherpe analyses en praktische adviezen helpt Ender bedrijven deze generatie te begrijpen en te bereiken, te binden en te inspireren. Gen Z vormt niet alleen een nieuwe groep consumenten, maar is ook de drijvende kracht achter maatschappelijke veranderingen.

De rol van AI

Dado Van Peteghem is medeoprichter van het digitale adviesbureau Imagin3 Studio en van de platforms Social Seeder en Speakersbase. Hij is een pionier op het gebied van AI en de impact ervan op organisaties. AI dringt door in alle facetten van ons leven, van gepersonaliseerde marketing tot slimme hulpmiddelen die ons dagelijks werk efficiënter maken. Ongeacht de vraag pro of contra, moet je als bedrijf wel klaar zijn voor een toekomst waarin AI een plaats verovert. En vooral: mee kunnen. Het omarmen van AI gaat niet alleen over technologische investeringen, maar ook over de impact op mensen, processen en de keuze van platforms. AI is een van de meest transformerende technologieën van onze tijd. Het verandert de manier waarop we zaken doen ingrijpend.

Dado helpt organisaties met hun innovatievisie en -strategie. In zijn presentaties bespreekt hij onder meer hoe je mensen klaarmaakt voor het tijdperk van samenwerking tussen mens en machine. Hij gidst je door de verschillende lagen van Web3 en de Metaverse en toont hoe je het potentieel ervan kunt benutten om de volgende generatie klanten, burgers en gemeenschappen te dienen.

Bedrijven die de huidige trends begrijpen, hebben een unieke kans om niet alleen relevant te blijven, maar ook bij te dragen aan een betere wereld. Boek hier een van onze experts.

admin