Bellewaerde, the happy place of Belgium

Bellewaerde, the happy place of Belgium

Ter gelegenheid van de vijftiende verjaardag van Think Pink en de borstkankermaand oktober gaat moderator, klinisch seksuoloog en relatietherapeut Chloé De Bie in gesprek met partners van Think Pink. Vijf weken lang kan je het resultaat hiervan beluisteren in vijf boeiende en ontroerende podcasts.

Tina Taillieu

Net zoals deze sponsors vindt Read My lips het belangrijk om bij te dragen aan goede doelen. Aangezien borstkanker nog steeds jaarlijks een op de acht vrouwen in België treft, blijft dit een hot topic. Sensibilisering helpt om er in een vroeg stadium bij te zijn. Dat maakt de behandeling vaak minder ingrijpend en vergroot de genezingskans. Vanuit deze visie groeide in de aanloop naar de borstkankermaand oktober een mooie samenwerking met de nationale borstkankerorganisatie Think Pink. Om de taboes rond borstkanker nog meer uit de weg te helpen, organiseert Read My Lips samen met  Think Pink op donderdag 15 september een gespreksavond. Onze moderator Dorien Leyers gaat in deze TIET Talk rond de impact van borstkanker op je omgeving samen met enkele specialisten op zoek naar antwoorden en praktische tips.

Startschot

Op vrijdag 30 september weerklinkt dan zowel letterlijk als figuurlijk het startschot voor de borstkankermaand oktober bij de start van De Race for the Cure®. Dit grootste sportevenement in Europa ter ondersteuning van de strijd tegen borstkanker vindt plaats in het pretpark van Bellewaerde. Het event helpt borstkankerorganisaties en ziekenhuizen om fondsen te verwerven en het bewustzijn te vergroten. De Race for the Cure® brengt mensen die de diagnose borstkanker kregen - de lotgenoten - en hun familie, vrienden en sympathisanten overal ter wereld samen voor een wandeling van 3 km of een loop van 5 km. De lotgenoten dragen een roze T-shirt, de sympathisanten een wit. Dit jaar wandelen de deelnemers in het Bellewaerde park tussen de attracties en langs de dieren. Het park staat dat ganse feestweekend gratis ter beschikking van Think Pink.

Happy place

In de eerste aflevering van de Think Pink-podcast ontdekt Chloé waarom Bellewaerde tijdens het eerste weekend van oktober nog meer the happy place van België wordt. Tina Taillieu, marketing assistent van Bellewaerde, vertelt wat hun partnership precies inhoudt.

Tina Taillieu: Als park hebben we sowieso als missie om mensen een fijne dag te laten beleven. Daarin matchen we met wat Think Pink probeert te doen voor lotgenoten. Het hele weekend lang willen we nog meer dan anders iedereen een zorgeloze dag laten beleven. Even gewoon quality time met het gezin hebben, alle zorgen achter je laten en gewoon fun, puur amusement en plezier beleven. Onze werknemers zijn echte smile makers. We proberen op het gezicht van elke bezoeker een glimlach te toveren. Als we dat weekend dat nog extra kunnen doen, dan is het meer dan geslaagd. We willen dan een beetje de happy place of Belgium zijn.

Eenden en kevers

Het bijzondere weekend wordt voorafgegaan door een zomer vol mooie initiatieven. Bezoekers konden tijdens de zomermaanden voor twee euro een roze badeendje van Think Pink adopteren. Deze worden begin september allemaal verzameld en losgelaten voor een duck race in het water van de Lazy River, de waterbaan die rondom Bellewaerde Aquapark stroomt. De eigenaars van de eerste honderd eendjes die over de eindmeet dobberen, krijgen een prijs. Daarnaast werden vijf wagonnetjes van de iconische attractie 'De Keverbaan' geveild. Als tweede attractie van Bellewaerde legden de kevertjes 41 jaar lang hun vaste parcours af voor jong en oud. Op zondag 6 november om 18 uur vertrekt hun laatste rit ooit waarna vijf kevertjes een thuis vinden bij de winnaars van de veilingen. De coaster ruimt plaats voor een nieuwe attractie die er in 2024 zal komen.

Bellewaerde koos ervoor om Think Pink te steunen vanwege de hechte match met hun bedrijfscultuur en waarden. Zoiets maakt de boodschap krachtiger. Mensen zien de logica in van het partnership. 'Het ene merk versterkt het andere en op die manier hopen we veel meer mensen te kunnen bereiken', zegt Tina, 'om zo uiteindelijk ook meer fondsen te kunnen inzamelen voor de strijd tegen borstkanker.'

Wie de voorbije zomer een bezoek bracht aan het park, merkte ongetwijfeld de roze lintjes op bij de werknemers. Naast alle mooie activiteiten die er hopelijk voor zorgen dat Bellewaerde een mooi bedrag inzamelt voor Think Pink, zorgt deze zichtbaarheid voor meer bewustwording rond borstkanker.

Zichtbaarheid en sensibilisering, daar wil ook Read My Lips in bijdragen met de Think Pink-podcasts. Deze podcast kan je beluisteren via ons podcastkanaal 'Overmorgen'. Wil je er zeker geen enkele van missen, schrijf je dan in op een wekelijkse reminder. Klik hier en laat je gegevens achter.

Voor alle info over het TIET Talk evenement van 15 september klik hier.