Rachid Lamrabat
Wie is Rachid Lamrabat?
We leven in een wereld van verandering. Sinds de globalisering is er een enorme migratiestroom op gang gekomen met nieuwe mensen en culturen. Vandaag heeft meer dan 1 consument op 5 een migratieachtergrond. Veel bedrijven in ons land zijn blind voor de kansen die de nieuwe consumenten bieden. Uit onwetendheid, uit schrik voor negatieve reacties, uit kortzichtigheid.
De connectie maken met deze nieuwe consumenten is voor de bedrijven van vandaag een van de manieren om zich van een goede toekomst te verzekeren. Er ligt daar een onontgonnen goudader open. Welke kansen biedt die superdiversiteit voor onze bedrijven? Rachid adviseert bedrijven en multinationals, academici en politici om een stap in die nieuwe wereld te zetten en ook innovatief te durven denken op de lange termijn.
We wonen in een multicultureel land en een multiculturele samenleving waarin we moeten openstaan voor de noden en behoeften van de anderen en we hen niet langer in vakjes mogen plaatsen.
Diana Bolsens
Manager bpost
De keynote van Rachid Lamrabat is een echte aanrader! Onze samenleving verandert en daar houden traditionele marketeers te weinig rekening mee. Rachid is een doorgewinterde ervaringsdeskundige en neemt je op een enthousiasmerende manier mee in de toekomst, niet op het vlak van de technologie, maar hij toont wel hoe je ROI via (marketing)communicatie kan verbeteren binnen de veranderende demografische samenstelling van onze samenleving.
Olivier Vandamme
Product manager Animal Health Bayer
Rachid neemt u op sleeptouw met een inspirerend betoog over de kracht van een multiculturele samenleving. Hij toont nieuwe businessopportuniteiten die voor het grijpen liggen als je de Nieuwe Belg als een volwaardige consument benadert.
Bruno Bamps
Directeur Ondernemen provincie Limburg