Jean Van Marcke

Wie is Jean Van Marcke?
Jean is een internationaal gewaardeerd expert inzake strategie en leiderschap. Opvallend hierbij is dat hij militaire strategie toepast op de ondernemerswereld. Niet enkel theoretisch kan hij zijn expertise staven. Hij wist de industriële sanitaire groep Van Marcke, met het bekende zeepaardje als logo, op te werken tot Belgische marktleider.
Jean Van Marcke behoort tot de tweede generatie van een West-Vlaamse ondernemersdynastie. Zijn vader richtte in 1929 een groothandel in sanitair op. Na zijn studie handelswetenschappen kwam Jean begin jaren zestig in het familiebedrijf. In 1970 nam hij de algemene leiding van het bedrijf op zich. Op zijn aansturen klom de omzet van ongeveer 6 miljoen naar 425 miljoen euro.
Jean weet wat ondernemen is en kent als geen ander de sterktes en zwaktes van een onderneming in familiale handen. Als academicus heeft hij de expertise om de theorie en de praktijk van het zakenleven met elkaar te verbinden. Boeiend is dat hij dit alles aftoetst aan militaire strategie.
De lezing van Jean Van Marcke was uitstekend en de vele anekdotes maakten het nog boeiender. Jean Van Marcke weet zijn verhaal zo te brengen dat je wel uren naar hem zou kunnen luisteren.
Kelly Haes
Event coördinator BFO Shaping & securing family assets
