Virtueel op reis met Nancy Rademaker

Nancy Rademaker

Mensen hebben van nature een weerstand tegen veranderingen. Die ontnemen ons de controle en dat boezemt angst in. Toch hoort verandering onmiskenbaar bij het leven. De laatste decennia zorgt vooral technologie voor al die veranderingen in onze maatschappij. De internationale keynote spreker Nancy Rademaker behandelt op meesterlijke wijze de impact van de digitalisering op klantgedrag. Ze vertelt op meeslepende wijze wat dit voor bedrijven betekent in de interactie met hun klanten.

Nancy Rademaker

Nancy rolde bij toeval het sprekersvak in. Ze werkte aanvankelijk voor diverse IT-bedrijven, waaronder vijf jaar voor Microsoft in Nederland en Europa. Op het einde van deze carrière verzorgde ze veel presentaties bij prospects. Vanuit het bedrijf was er een basispresentatie die niet helemaal haar ding was. Daarom maakte ze haar eigen keynotes op maat, die zo succesvol waren dat ze op interne en externe events mocht spreken. Ondertussen vliegt ze de hele wereld over om haar kennis over te dragen over de manier waarop technologie de maatschappij heeft veranderd en nog steeds verandert. Ze gebruikt de inspiratie van die reizen als voortdurende en waardevolle input voor haar keynotes. Geen wonder dat deze daarom qua inhoud en voorbeelden continu afgestemd blijven op de meest recente technologieën, ontwikkelingen en disruptieve nieuwe businessmodellen.

Ik ben een tech-lover, maar geen nerd.
- Nancy Rademaker

Een reis door de wereld van de technologie

Op een keynote van Nancy reis je door de wereld van de technologie, met de focus op hoe de mens hierdoor verandert en hoe bedrijven hier best op inspelen.
In een tijd waarin in principe alles voor iedereen bereikbaar is, beleving het verschil maakt, wordt de klant steeds veeleisender, wil meer beleving. 'The X Factor of Customer Centricity', titelt de keynote waarin Nancy vertelt over de weerslag hiervan op organisaties. Die verandering is enorm, wat betekent dat bedrijven hun klanten dramatisch anders moeten benaderen dan voorheen. Maar ook hun personeel.

Als je wil dat je medewerkers je klanten een optimale ervaring bieden, dan moet jij als bedrijf datzelfde doen voor je medewerkers.
- Nancy Rademaker

Bedrijven hebben daar weinig oog voor, terwijl we in een tijd leven waarin mensen veel breder naar hun werk kijken dan vroeger. Zeker de jongere generaties.

Technologie vervult hierin een cruciale rol. Voor het bieden van die optimale ervaring aan zowel klanten als medewerkers kan je gebruik maken van dingen als virtual reality, nieuwe interfaces – zoals voice assistants en chatbots – en automatisch aangestuurde apparaten. En natuurlijk ook AI. Artificial intelligence staat centraal in de keynote 'The Power of Artificial Intelligence'. Als grote technologie-optimist deelt Nancy haar visie waarin we  technologie inzetten om zaken weg te halen die we toch al niet leuk vonden. Zo rest er ons meer tijd voor die dingen waar we als mensen juist goed in zijn, zoals creativiteit, empathie en strategie. Uiteraard legt ze ook uit wat AI allemaal voor een organisatie kan doen met de focus op het verbeteren van customer knowledge en het bieden van een betere, meer proactieve, persoonlijke klantbeleving.

To infinity and beyond

Al deze veranderingen vragen veel aanpassingsvermogen van bedrijfsleiders. Een andere mentaliteit bij zowel klanten als medewerkers, de exponentieel evoluerende technologie, hoe pak je dit alles aan in de nabije en de verre toekomst? In de keynote 'The Beyond' geeft Nancy je antwoord. Om mee te groeien in deze wereld, om mee te ontwikkelen, moet je de traditionele lineaire denkwijzen loslaten. Omarm tegelijk de technologie én de focus op het menselijk aspect binnen je bedrijf.

Met uitdagende beelden, korte video’s en veel humor inspireert Nancy je zeker tijdens één van haar keynotes. Je kan haar hier boeken bij sprekersbureau Read My Lips.