Door het oog van de storm met Eveline De Ridder

Eveline De Ridder

Crisis, een woord dat zowat dagelijks in de media opduikt. Het betekent zoveel als: een zware noodsituatie waarbij het functioneren van een stelsel, van welke aard dan ook, ernstig verstoord raakt. Als bedrijf weet je niet altijd goed wat te doen. Gelukkig helpt expert crissiscommunicatie Eveline De Ridder je uit de brand.

Eveline De Ridder

Dat ze weet waarover ze het heeft, is een understatement. Eveline heeft meer dan twintig jaar expertise in reputatiemanagement en crisiscommunicatie voor bedrijven. In 2008 stampte ze samen met drie partners Whyte Corporate Affairs uit de grond. De afgelopen jaren groeide het bedrijf uit tot de absolute marktleider in België met betrekking tot onder meer bedrijfscommunicatie, public affairs, issue management en crisiscommunicatie.

Crisiscommunicatie wil zeggen: bedrijven begeleiden en hun directie letterlijk door de storm loodsen. Hoewel een ramp, een ongeval, zeer ingrijpend is voor je bedrijf, valt het communiceren hierover meestal nogal mee. Moeilijker ligt het wanneer er een smeulend vuurtje start, een issue dat kan uitgroeien tot een regelrechte reputatieramp. Hoe pak je dat aan? Weinig bedrijven weten dat en daarom schreef Eveline Communiceren als het (nog niet) brandt. Met haar gelijknamige keynote wil ze vooral het crisisbewustzijn bij bedrijven verhogen.

Tegenwoordig heeft iedereen torenhoge verwachtingen van communicatie en weet het zelf graag beter. Denk aan de invloed van maatschappelijke kwesties en de rol van social media. Wat doe je wanneer je bedrijf onder vuur ligt?  Wat is vandaag de juiste reactie? Aan de hand van haar jarenlange ervaring in ‘moeilijke’ communicatie en talrijke cases biedt Eveline een handleiding voor iedereen uit de bedrijfswereld die denkt dat hem of haar niets kan overkomen. Hoe vermijd je een crisis, hoe overwin je ze en – wie weet – hoe kom je er misschien zelfs sterker uit? Communicatie is geen exacte wetenschap, maar het buikgevoel kan zeker worden aangescherpt. Daarvoor weegt Eveline pro’s en contra’s af en toont hoe je kunt leren uit fouten. Ze omschrijft drie fasen van crisiscommunicatie die je helpen om de situatie voor te bereiden en geeft een realistisch perspectief met tools om tot de beste oplossing te komen.

Eveline is een ervaren en enthousiaste spreker over alle corporate affairs-gerelateerde onderwerpen. Aan de VUB, de UGent en Thomas More geeft ze regelmatig gastlessen rond crisiscommunicatie en corporate communicatie. Dat kan nu ook bij jou op het bedrijf. Boeken kan hier.